بر ساحل معرفت

موجیم و وصل ما ، از خود بریدن است ساحل بهانه ای است ، رفتن رسیدن است

بر ساحل معرفت

موجیم و وصل ما ، از خود بریدن است ساحل بهانه ای است ، رفتن رسیدن است

بر ساحل معرفت

آنان که خاک را به نظر کیمیا کنند
آیا بود گوشه چشمی به ما کنند
ادرس اینستاگرام: https://www.instagram.com/barsahelmarefat/

پاداش محبت به امیر المؤمنین علی علیه السلام

سه شنبه, ۶ مهر ۱۳۹۵، ۱۱:۴۴ ب.ظ

بنی نجار غلامی سیاه پوست  داشتند به نام «رباح»این غلام یکی از دوست داران و علاقه مندان به علی ابن ابی طالب علیه السلام بود که هر وقت آن حضرت را مشاهده میکرد جلو می آمد و عرض می کرد: یا علی! من تو را دوست دارم.

نقل شده است: روزی رسول گرامی اسلام صلی الله علیه و اله با عده ای از مسلمانان بیرون مسجد نشسته بودند.در این هنگام دیدند چهار نفر سیاه پوست،تابوتی را به دوش گرفته به سوی قبرستان بقیع می برند.آن حضرت به سوی آنان اشاره کرد و فرمود: جنازه را نزد من آورید، چون جنازه را نزد آن حضرت آوردند، روی او را گشود و فرمود: یا علی! این جنازه ی «رباح» غلام سیاه پوست بنی نجار است.حضرت علی علیه السلام با دیدن او عرض کرد: یا رسول الله! این غلام هر وقت مرا می دید شاد می شد، جلو می آمد و می گفت: یا علی! من تو را دوست دارم.

وقتی رسول خدا این سخن را از حضرت علی علیه السلام شنید از جای خود برخاست و دستور داد: جنازه را غسل دهند.وقتی او را غسل دادند، آن حضرت لباس خود را به عنوان کفن بر تن آن غلام کرد و برای تشییع جنازه ی او به سوی قبرستان به راه افتاد.

در بین راه صدای عجیبی از آسمان بلند شد، طوری که همه متوجه شدند.حضرت فرمود: این صدای نزول هفتاد هزار فرشته است که برای تشییع جنازه این غلام سیاه آمده اند.هنگامی که جنازه را کنار قبر به زمین گذاشتند، خود حضرت داخل قبر شد و صورت غلام را بر خاک نهاد و سنگ لحد را چید.

وقتی از دفن غلام فارغ شدند، آن حضرت خطاب به حضرت علی علیه السلام کرد و فرمود: یا علی! نعمت های بهشت که بر این غلام نازل می شود، همه به خاطر این است که او دوستی و محبت تو را در دل داشت.

بحار الانوار، ج39ص289؛ نقل از مکافات عمل ص137_136 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی