بر ساحل معرفت

موجیم و وصل ما ، از خود بریدن است ساحل بهانه ای است ، رفتن رسیدن است

بر ساحل معرفت

موجیم و وصل ما ، از خود بریدن است ساحل بهانه ای است ، رفتن رسیدن است

بر ساحل معرفت

آنان که خاک را به نظر کیمیا کنند
آیا بود گوشه چشمی به ما کنند
ادرس اینستاگرام: https://www.instagram.com/barsahelmarefat/

ایمان یهودی

شنبه, ۱۰ مهر ۱۳۹۵، ۱۱:۵۷ ب.ظ

ابن شهر آشوب روایت کرده است که حضرت امام حسین علیه السلام فرمودند:(بهترین اعمال بعد از نماز داخل کردن سرور در قلب مؤمن است، بر وجهی که متضمن گناهی نباشد.)

به درستی که من دیدم روزی غلامی با سگی طعام می خورد من از سبب آن پرسیدم گفت: یابن رسول الله! من مغمومم می خواهم او را شاد گردانم، شاید شادی او موجب شادی من گردد؛ زیرا که مالکی دارم یهودی و می خواهم از دست او نجات پیدا یابم.

حضرت چون این سخن را از غلام شنیدند رفتند به نزد آن یهودی که مالک او بود و فرمودند:«دویست دینار طلا به تو می دهم که غلام خود را به من بفروشی.»

یهودی گفت: من را فدای گام های تو کردم که برداشته ای و به خانه من آمده ای و این بستان را نیز با او می دهم و مال را به تو پس می دهم.

حضرت فرمودند:«مال را به تو بخشیدم.»

یهودی گفت: قبول کردم و به غلام بخشیدم.

حضرت فرمودند:«غلام را آزاد کردم و مال ها را به او بخشیدم.»

زن یهودی گفت: من مسلمان شدم و مهر خود را به شوهرم بخشیدم.

یهودی گفت: من نیز مسلمان شدم و این خانه را به زن خود بخشیدم.

معجزات و کرامات امام حسین علیه السلام،ص238

نظرات  (۱)

  • خانه سلامتی
  • سلام 

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی